Editorial | Cultural | Reportaj | Cotidian | Club Romantic | Divertisment | Redactia & Arhiva | |||
|
Copiii defavorizati social aflati în grija Centrului
de Zi Prin campania "Help Net crediteaza ambitia" se urmareste încurajarea acestor copii pentru a depasi problemele majore cu care se confrunta. 1000 de lei din pretul fiecarui produs cumparat din orice farmacie Help Net din Bucuresti, Timisoara si Constanta va fi donat celor doua fundatii, care sprijina copii extrem de saraci, dar care au ambitia de a-si termina studiile si de a-si câstiga singuri existenta mai departe. Suma care va fi colectata va fi donata la începutul lunii ianuarie. Cea de-a doua componenta a acestei campanii consta în donarea unor medicamente de stricta necesitate pentru dotarea cabinetului medical al Centrului "Sf Dimitrie" si pentru centrul mobil de asistenta sociala a copiilor strazii, proiect initiat de Fundatia Parada. "Campania nu este doar a companiei noastre, este în egala masura si campania clientilor si a partenerilor nostri care cunosc la fel de bine ca si noi situatia dificila a copiilor fara parinti", a afirmat Isabelle Iacob, director general Help Net Romania. Sumele colectate prin aceasta campanie vor avea ca destinatie, pe de o parte, finantarea proiectelor de reintegrare sociala ale Centrului "Sfântul Dimitrie", iar, pe de alta parte, finantarea construirii centrului de zi al Fundatiei Parada, care va adaposti aproximativ 30 de copii ai strazii din Bucuresti. Centrul "Sfântul Dimitrie" adaposteste 35 de copii cu vârste între 6 si 18 ani, aflati în dificultate, carora le ofera servicii de îngrijire primara, le asigura doua mese pe zi, precum si asistenta medicala, psihologica si religioasa. Obiectivul centrului este reintegrarea sociala, scolara si familiala a acestor tineri. Utilizând arta, Fundatia Parada îsi propune sa stârneasca în sufletul tinerilor si copiilor aflati în dificultate dorinta de a se reintegra, puterea de a construi un parcurs de viata valorizant, recâstigând demnitatea si respectul fata de sine si de ceilalti. (Sursa: Rompres, 15 decembrie 2003) Cea mai mare campanie sociala din Romania In ultimii doi ani, mesajul campaniei “Casa de Copii nu e Acasa” a devenit binecunoscut privirilor si auzului publicului roman, prin intermediul posturilor de televiziune, a radioului si a ziarelor. Campania lansata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie cu suportul Uniunii Europene a atins o cota de notorietate si recunoastere de 70% si a beneficiat de un suport financiar de peste 15 milioane Euro. 3,8 milioane Euro au venit prin programul Phare al Uniunii Europene, in timp ce aproape 11 milioane de Euro au fost obtinuti prin sponsorizari si din spatiul media obtinut gratuit. Aceste cifre demonstreaza faptul ca este una dintre cele mai cunoscute si sustinute campanii sociale care a existat vreodata in Romania. Campania a fost finantata de Uniunea Europeana din fondurile totale de 59 de milioane de Euro alocate Guvernului Romaniei in vederea implementarii reformei pentru protectia copilului, in dorinta de a aduce protectia copilului in Romania la standarde internationale. Dl Jonathan Scheele, Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania spune: ”Aceasta nu a fost numai cea mai mare campanie din Romania, dar si cea mai mare campanie de constientizare finantata vreodata de Uniunea Europeana intr-o tara candidata. Datorita subiectului sau, am vazut intreaga comunicare prin care s-a facut campania ca pe un dialog cu poporul roman, si chiar mai mult, ca pe un dialog intre romani. Drepturile omului reprezinta centrul valorilor Uniunii Europene, iar drepturile copiilor reprezinta nucleul acestor valori. Am avut privilegiul sa fiu implicat in acest proiect. Stiu ca si altii imi impartasesc sentimentele, iar implicarea noastra ne-a adus mari satisfactii profesionale.” Obiectivul declarat al campaniei a fost acela de a furniza informatii referitoare la: - Importanta cresterii copiilor intr-un mediu familial - Efectele negative pe care institutionalizarea si abandonul le au asupra copilului - Existenta serviciilor alternative abandonului si institutionalizarii, destinate mamelor si familiilor cu probleme. Acestea au fost dezvoltate ca parte a programului “Copiii mai intai”, un alt proiect finantat de catre Uninunea Europeana prin Programul Phare pentru Protectia Copilului. “ Este prima campanie sociala de acest fel desfasurata la noi in tara, fiind si cea mai ampla. Ne-am dorit de mult timp o astfel de campanie, care sa promoveze dreptul copilului de a creste si de a se dezvolta intr-o familie, care sa schimbe atitudinea generala negativa despre copiii din institutii si despre familiile in dificultate intr-o atitudine pozitiva, de intelegere si suport. Ne-am adresat parintilor, profesionistilor si publicului larg, tuturor acelora care pot schimba soarta unui copil, lucru care se realizeaza doar cunoscand si respectand drepturile copilului. Mai mult decat masurarea in cifre a rezultatelor acestei campanii, este important ca publicul sa constientizeze ca trebuie sa fie implicat in rezolvarea problemelor semenilor lor. Fara acceptarea, intelegerea si participarea fiecaruia dintre noi la problematica sociala, interventia statului este mult mai dificila. Si eu cred ca intr-o masura considerabila am reusit sa schimbam mentalitatile”, a spus Gabriela Coman, Secretar de Stat. Putem evalua impactul campaniei “Casa de Copii nu e Acasa” asupra societatii romanesti comparand rezultatele studiilor IMAS realizate inainte si dupa incheierea acesteia: - 85% dintre respondenti sunt de parere ca mamele singure trebuie sa-si pastreze copilul, nu sa-l incredinteze unui centru de plasament - Peste 56% dintre cei ce au raspuns considera ca cea mai buna solutie pentru un copil aflat in dificultate este sa fie reintegrat intr-o familie sau intr-un centru maternal, nu institutionalizat - 45% dintre respondenti inteleg corect termenul de “asistenta maternala” - Centrele maternale si centrele de zi sunt cunoscute acum publicului larg drept servicii alternative, venind astfel in intampinarea mamelor si a familiior aflate in dificultate - 68% dintre respondenti sunt de parere ca familiile ce au copii cu nevoie speciale nu trebuie sa-i plaseze in centre de plasament Campania a fost realizata si implementata de un consortiu
format din mai multe companii de consultanta romanesti si internationale,
format din Saatchi&Saatchi Romania, EIR Development Partners (Grecia),
IMAS (Romania) si Eurasian (Grecia).
|
||
© Club Romantic 1997-2003, Toate
drepturile rezervate |